voor de wereld
us. werkt voor en met maatschappelijk betrokken opdrachtgevers: organisaties die niet voor de winst gaan, maar voor de wereld. Dat is een bewuste keuze. We zien dat non-profit organisaties structureel meer kunnen bereiken met de juiste digitale tools. Daaraan te kunnen bijdragen, voelt goed.
voor mensen
Voor us. staat digital altijd in dienst van mensen. Onze drive is de online ervaring beter te maken voor àlle gebruikers. We investeren structureel in de ontwikkeling van onze eigen mensen, houden onze teams divers en inclusief en bieden jonge talenten een inspirerende leer-/werkplek.
voor iedereen
100% online toegankelijkheid is voor us. het hoogste goed. Iedereen - met of zonder beperking - moet moeiteloos kunnen gebruiken wat wij maken. Dat betekent óók dat wij zoveel mogelijk ontwerpen met open standaarden. Zo kunnen nog meer organisaties goed doen met onze oplossingen.
digital responsibility
us. ontwikkelt digitale oplossingen met aandacht voor privacy, veiligheid en toegankelijkheid. We voldoen aan de AVG/GDPR, gebruiken veilige data-opslag (SOC 1/SOC 2) en werken alleen met ISO27001-gecertificeerde partners. Met slimme keuzes in digitale architectuur en up-to-date beveiliging helpen wij onze opdrachtgevers verantwoord en veilig hun doelen te bereiken.
in betrokken partnerships
Wij werken nauw samen met onze opdrachtgevers en voelen ons sterk verbonden met hun purpose. Als digital product partners zetten we alles in wat we hebben - toegewijde ontwerpkracht, topnotch technologie, 25 jaar ervaring en een warm hart voor de wereld - om het succes van maatschappelijk betrokken klanten te vergroten.
vaart maken met SDG’s
Onze opdrachtgevers dragen stuk voor stuk bij aan de duurzame ontwikkelingsdoelen van de UN (SDG’s). us. helpt hen daar graag bij, met slimme online technologie en tooling. Samen maken we vaart om uitdagingen als armoede, kansenongelijkheid en de klimaatcrisis het hoofd te bieden.
onze eigen bijdrage
Anderen helpen de wereld te verbeteren is mooi, maar in het klein dragen we als team natuurlijk ook graag ons steentje bij. Met liefde komen we in beweging voor en met onze klanten. Je ziet us. dan ook regelmatig bij goededoelen-events als Nacht van de Vluchteling, Write for rights (Amnesty) en Hartekind benefietgala.
impact
Als missiegedreven bedrijf willen we zoveel mogelijk goed doen; voor de wereld, voor onze klanten, onze eigen mensen en voor alle online gebruikers. Om die impact concreet te maken, publiceren we jaarlijks ons impact-report, waarin we rapporteren op de KPI’s binnen onze strategische doelen. Het eerste impact report publiceren we in 2026.
voor de wereld
KPI: percentage omzet uit impactvol werk
us. werkt voor en met maatschappelijk betrokken opdrachtgevers. De definitie voor organisaties die hieraan voldoen is in lijn met wat B Corp hanteert: andere B Corp gecertificeerde organisaties, NGO’s, missiegedreven organisaties of bedrijven van ondervertegenwoordigde groepen.
Doel: 100%
Jaar | Percentage omzet impactvol werk |
---|---|
2024 | 97% |
voor klanten
KPI: klanttevredenheid
Hoewel klanttevredenheid verder gaat dan een rapportcijfer, helpt het om er een getal aan te verbinden. We meten onze klanttevredenheid via een Klanttevredenheidsonderzoek. Met al onze klanten zitten we regelmatig om tafel om de samenwerking te evalueren en waar mogelijk voeren we verbeteringen door.
KPI: betrokkenheid bij klanten
Anderen helpen de wereld te verbeteren is mooi, maar in het klein dragen we als team natuurlijk ook graag ons steentje bij. Met liefde komen we in beweging voor en met onze klanten. Je ziet us. dan ook regelmatig bij goededoelen-events als Nacht van de Vluchteling, Write for rights (Amnesty) en Hartekind benefietgala. Dit willen we graag uitbreiden in de toekomst.
voor onze mensen
KPI: medewerkerstevredenheid
Ieder kwartaal vragen we onze medewerkers naar hun tevredenheid en welzijn bij us. We hanteren de employee Net Promoter Score (eNPS) en gebruiken het Binqy platform om de antwoorden te verzamelen en medewerkers de mogelijkheid te bieden om ondersteuning te vragen.
KPI: diversiteit
We zijn er trots op dat bij us. de helft van de medewerkers vrouw is, in een branche waar een verdeling 30% vrouw en 70% man gebruikelijk is. Er is echter nog genoeg werk aan de winkel op het gebied van etniciteit en leeftijd.
voor iedereen
KPI: Accessibility Compliance
100% online toegankelijkheid is voor us. het hoogste goed. Iedereen - met of zonder beperking - moet moeiteloos kunnen gebruiken wat wij maken. We stimuleren onze klanten om te investeren in WCAG compliancy en dragen zelf ook ons steentje bij.
voor de omgeving
Op kantoor recyclen we actiever en we helpen collega’s ook thuis bewuster om te gaan met afval. De meeste collega’s kwamen al met het OV of de fiets. Ook scherpten we ons inkoopbeleid aan en stelden richtlijnen op. Waar dat kan kiezen we bewust voor lokale, kleine ondernemers. We zijn nog bezig om te bepalen welke KPI’s het beste passen bij onze ambities op dit thema.