achtergrond
De missie van Terre des Hommes is kinderuitbuiting overal ter wereld te stoppen, door kinderen te beschermen en hen een stem te geven. De website speelt daarbij een belangrijke rol. Na aanpassing van de strategie en de visuele identiteit in 2023 was het tijd voor een herziening van terredeshommes.nl. Ook het verouderde en storinggevoelige back-end systeem kreeg daarbij een ingrijpende upgrade.
twee nieuwe websites
Terre des Hommes had een Nederlandse en een Engelse website die inhoudelijk identiek waren, maar met verschillende doelgroepen. us. stelde voor niet één maar twee nieuwe websites te ontwikkelen, zodat de inhoud per site exact kon worden afgestemd op de betreffende doelgroep(en). Een Nederlandstalige website met focus op leadgeneratie en fondsenwerving bij Nederlandse particulieren, en een Engelse versie gericht op internationale doelgroepen.
een uitdagende transformatie
Een grote uitdaging vormde de wens om parallel aan de herontwikkeling van de website ook te innoveren aan de back-end, zodat fondsenwervers eenvoudiger relevante retentiecampagnes kunnen voeren. Het project werd een complete transformatie, met de volgende onderdelen:
CRM & financiële data met Salesforce Nonprofit Cloud en Findock
Het fundament van het nieuwe systeem is de integratie van Salesforce Nonprofit Cloud en Findock met de website, inclusief onze formulieren oplossing. Salesforce Nonprofit Cloud biedt een uitgebreid CRM-systeem voor het beheren van donorrelaties, het volgen van interacties en het stroomlijnen van fondsenwervingsinspanningen. Findock integreert naadloos met Salesforce en biedt robuust financieel beheer, door financiële transacties nauwkeurig te verwerken en gedetailleerde rapportages te geven. Deze integratie creëert een eenduidig platform dat donorbetrokkenheid verbindt met financiële verantwoording.
Marketing automation met Marketing Cloud
Om de donorbetrokkenheid te vergroten en de effectiviteit van de fondsenwerving te verbeteren, integreerde us. Salesforce Marketing Cloud. Dit krachtige platform voor marketing automation stelt Terre des Hommes in staat gepersonaliseerd en gericht te communiceren met donateurs en leads.
Online fondsenwervings- en formulierenplatform
De formulieren-oplossing uit onze NGO suite vormt een cruciaal onderdeel van de nieuwe website. Dit platform geeft fondsenwervers alle tools om zelfstandig online campagnes te voeren en deze te combineren met flexibele en volledig aanpasbare donatie- en campagneformulieren. De formulieren koppelen naadloos met de Salesforce Non Profit Cloud, Findock en Marketing cloud.
Moderne Cloudinfrastructuur
us. implementeerde een schaalbare hostingarchitectuur op het Google Cloud Platform (GCP). Deze infrastructuur biedt Terre des Hommes een veilige en schaalbare basis, gehost in Europese datacenters om te voldoen aan de GDPR- en ISO-certificeringen. Deze moderne cloudbenadering garandeert een hoge beschikbaarheid, robuuste beveiliging en de mogelijkheid om toekomstige groei in online verkeer en donaties aan te kunnen.
Contentbeheer met WordPress Gutenberg
us. assisteerde en adviseerde Terre des Hommes bij het maximaliseren van hun nieuwe CMS, WordPress Gutenberg. Dit omvatte de migratie van alle essentiële formulieren, ondersteuning bij het invoeren en migreren van bestaande content en borging dat alle mogelijkheden optimaal worden benut.
Optimalisatie
In samenwerking met SDIM zorgde us. voor een optimale sitestructuur en donor journeys. Deze samenwerking legde de basis voor een datagestuurde aanpak van continue verbetering, waaronder Conversion Rate Optimization (CRO)-strategieën en A/B-testmogelijkheden.
Resultaat
Het resultaat van deze transformatie is een toekomstbestendig fondsenwervingplatform, waarmee Terre des Hommes volledig zelfstandig uit de voeten kan. Met us. als gecommitteerd partner is Terre des Hommes daarbij verzekerd van continue optimalisatie.
Beide nieuwe websites laten duidelijke focus zien en de nieuwe strategie en visuele identiteit komen optimaal tot uiting. De Nederlandse website is nu een krachtig hulpmiddel voor fondsenwerving, met voor Terre des Hommes de mogelijkheid snel in te spelen op de actualiteit, d.m.v. campagnes en content. De Engelse website positioneert Terre des Hommes effectief als thought leader voor een internationaal publiek.